tisdag 28 september 2010

Lemon cake pops

Igår hade jag 70 besökare på min blogg. 
Kan ju tyckas lite, men för en amatörblogg som min så tror jag det är rekord.
Riktigt kul, men skulle vara ännu roligare om ni som hälsar på lämnade en kommentar så man vet vem som hälsar på.

Till lördagens klädparty hade jag även gjort lite cake pops.
För en tid sedan gjorde jag citronsnittar, som blev helt misslyckade, mjuka, tjocka, men goda.
Dessa har leget i frysen och väntat på att kastas bort, men så slog det mig att man borde kunna använde dessa till just cake pops och så blev det.


Lemon cake pops
citronkakor
lemon curd
färskost naturell ex philadelfiaost

Kör kakorna i matberedaren till små smulor.
Blanda i lite lemon curd efter smak.
Tillsätt färskost tills man fått en bra konsiostens.
Kan stå kallt en stund eller rulla bollar direkt.
Låt stå kallt.
Doppa i valfri choklad och dekorera om man vill.

Jag doppade mina i vit choklad och dekorerade med gult strössel med citrussmak.


Jag har någon konstig dragning till just citron och citrus.
Dricker gärna citronvatten, saft med citron.
sen köper jag alltid skur och rengöringsmedel med citrusdoft.


8 kommentarer:

  1. Jag är nog skyldig till ett och annat besök på din blogg *vink,vink*

    De här ser ju riktigt smarriga ut!! Måste snart prova göra cake pops!!

    SvaraRadera
  2. Therese: Ja men du är alltid välkommen på min blogg, kul att du kikar in fast jag inte har så mkt glutenfritt, men man kan ju göra det mesta glutenfritt gissar jag. Jag kikar ju in till dig med titt som tätt :) Ja du måste testam vissa blir försvinnande goda, lite svårt bara att få chokladdoppningen bra och snygg...måste öva :D

    SvaraRadera
  3. öh!
    jag är in varje dag!
    måste ju hålla koll på vad som finns i frysen där borta =)
    o jag ids int kommentera.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också citron. Vad fina de blev.

    SvaraRadera
  5. Kanon när det går att ta till vara sånt man annars tänkt att slänga och göra nåt gott av dem istället! :)

    ser väldigt goda ut de här!

    SvaraRadera
  6. Kära syster: Du räknas ju inte ;P
    Erika: Tack
    Annica: Visst är det bra, tur jag kom på att de låg där :)

    SvaraRadera
  7. Jag är in ofta Sarah! :) och avundas din energi att baka..varför bor du inte i Arvidsjaur??? :P

    SvaraRadera
  8. Diana: Du är ju välkommen till Staaan :)

    SvaraRadera