måndag 6 september 2010

Datatrassel och inga nya inlägg

Här hemma har det minst sagt varit illa på datafronten.
Bärbar och stationär dator har dragit sista andetaget.
Men nu så har jag "fått" mig en ny bärbar, en Mac.
Den är riktigt snygg :)
Käns ju onekligen lite ovant, men jag ska nog fixa detta också.

Lovade ju en liten rapport om fondanten, den har ju som synes inte kommit, men kanske tiden finns imorgon.
Nu finns det ju en fungerande dator, vilket är en förutsättning.

Helgen har förflutit lugnt, fint väder, lekland för barnen, trevliga besök och en glutenfri äppelkaka.
Måste säga att jag tycker det är svårt med glutenfritt.
Dels för att man inte är van vid produkterna och för att det käns "onödigt" att köpa special mjöl osv för det lilla jag använder.

Därför blev jag rätt glad när jag hittade denna äppelkaka, som bara innehöll saker som man nästan hade hemma och sånt som jag kan använda sen till det mesta.
Helt ok tycker jag den blev, lite lätt sönderfallande, men med ett fat, lite vaniljsås och en sked slank den ner.
receptet kommer en annan dag, nu lockar sängen mer än att försöka förstå mig på fotohantering på denna lilla skönhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar