tisdag 21 september 2010

Höstpromenad i skogen med en massa vatten

Igår hade vi sol och härligt väder.
Vi bestämde oss på eftermiddagen för att gå en sväng i skogen.
Det är verkligen vackert ute nu, luften är frisk och det luktar skog.









Just när vi skulle vika av från elljusspåret tillbaka till vägen ser vi en massa vatten en bit bort.
Vi går dit och möts av en väldig massa vatten, det är nog ingen motionär som skulle kunna passera där utan att bli ordentligt blöt.
Vi insåg rätt snabbt att det inte var något dike som svämmat över, då vattnet liksom pumpade upp ur marken.
Vi ringde till kommunen, de åkte dit och det var visst en vattenläcka, som sedan åtgärdades under kvällen.






Ja det var ju tur att det upptäcktes så att det kunde lagas och ingen blev utan vatten någon längre tid.

Om jag inte missminner mig så har jag på någon blogg sett ett recept på cupcakes med marsipanbitar i.
Jag har även sett ett sådant recept här hemma bland min receptgömma.
Nu kan jag inte hitta något av dem.
Är det någon som minns/vet var jag kan ha sett det receptet??

Idag har vi grått och trist väder, kanske vi bakar lite och så måste vi ju gå upp i skogen och titta där de lagat vattenläckan så äldsta dottern blir nöjd.



3 kommentarer:

  1. Gud vilka härliga bilder:D

    Tänkte passa på att tipsa om en tävling där du bla kan vinna cupcakes wrappers

    http://maddesmumms.blogg.se/2010/september/tavling-i-sammarbete-med-yrnu.html

    SvaraRadera
  2. Tack! Ska kolla in din tävling :)

    SvaraRadera