onsdag 22 september 2010

En kväll med bak!

Ikväll har jag bakat två nya saker, som jag inte gjort tidigare.
Allt är i "miniatyr" för att lördagens gäster ska kunna smaka av mer än en sak.
Det är tur det finns så många fina bloggar att hämta inspiration och smaskiga, redan testade recept från.

Nu ikväll har min syster bestämt sig för att det blir tårtor och inte cupcakes till dopet.
Hon har även hittat en som hon gillar på Toves fina blogg.
Nu måste jag bara bestämma vad jag ska göra för ettårs tårta till mitt lilla charmtroll, som fyller år en vecka efter dopet.
Då man inte har tillgång till att fysiskt kunna åka till butiker och handla utan får förlika sig på postorder så är det smart att ta allt på en gång.

Imorgon väntar mera bakning, då med en fyraårig hjälpreda.

Tdigare i veckan gav jag mig på att göra en krans i form av ett hjärta i lingonris, som vi plockat i skogen.
Inte den vackraste, men jag är inte heller något proffs på detta.




Den pryder nu min ytterdörr, vi får väl se hur lång tid det tar innan den torkar.

4 kommentarer:

  1. är jag dum som tar tårta istället för cupcakes?
    tänkte det blir ju som tårta på tårta...

    var jag så här jobbig med Willes dop med?!?

    SvaraRadera
  2. Nej det spelar ingen roll med tårta på tårta, de smakar olika och har inte samma form :) Och ja kära syster, du är alltid såhär jobbig :)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin krans!
    Roligt med en massa bak.

    SvaraRadera
  4. Erika. Tack, inte direkt "köpes", men den duger till mig.

    SvaraRadera