fredag 24 september 2010

Pops på ballerinas kladdkaka vanilj

Som jag tidigare skrev här på bloggen så har jag testat ballerinas kladdkaka vanilj.
Jag kanske var lite elak när jag skrev att fyllningen smakade konstgjort.
Det var ju inget som hindrade mig från att äta dem och inte heller göra lite pops av dem.
Egentligen är ju alla hårda kakor goda kakor enligt mig!

Gjorde en sats cake pops av en annan kaka och passade då på att göra en liten smet av de ballerina som fanns kvar.


Har inget exakt recept, men innehållet är detta

Krossade kaksmulor av ballerina kladdkaka vanilj
Färskost ex philadelfia
Blanda tills man får en lagom konsistens på smeten.
Rulla bollar, låt de stå i kylen en stund.
Doppa i choklad och garnera som du vill.
Pinne eller ej det är valfritt.


De här var riktigt goda!

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga cake pops, ser så gott ut

    SvaraRadera
  2. Gud vad du är duktig! Supersöta!

    SvaraRadera
  3. Tycker också att de ser riktigt häftiga ut. Vad är det för pinnar du använder?

    SvaraRadera
  4. Karin i Hamn...de här pinnarna har jag gjort själv med stor kärlek, en avbitare och grillpinnar...:D Men det finns fina pinnar att köpa på nätet om man vill ha det lite finare. Jag är inte så fin av mig, så det fick duka med kapade grillpinnar.

    Tack Kusin!

    Erika: De var goda :)

    SvaraRadera