onsdag 22 september 2010

Kycklingfajitas

Jag har många dåliga sidor och en av mina sämre intressen är att klippa ut recept som ser goda ut från tidningar.
Kan ju också ses som en kul sak, då man får många pärmar och travar med recept som väntar på att bli provade.

Det här receptet hittade jag när jag letade efter lite variation på korv och makaroner.
Gott, lite kryddigt och varierbart i det oändliga.
Jag ändrade lite själv och vårt färdiga resultat blev såhär.


Kycklingfajitas 4 port

 2 kycklingfileér - strimlas
1 zuccini - i bitar
1 paprika - i bitar
1 burk majs
ca 2-3 dl turkisk youghurt
1 påse fajita spicemix

Genomstek kycklingen, tillsätt zuccini och paprika och låt de bli mjuka.
Tillsätt majs, turkisk youghurt och kryddmixen.
Blanda väl och låt allt bli varmt

Servera med sallad och pitabröd.

I originalreceptet var det creme fraiche och så skulle man fylla tortillabröd med röran, rulla ihop lägg i ugnsfast form, strö riven ost på och gratinera i 200 grader ca 10 minuter.

Resterna räckte precis till att fylla två tortillabröd, som jag sedan gratinerade lite i ugnen med ost och hackade tomater på. De hamnade i frysen, bra att hitta något där om man snabbt behöver en lunch.

3 kommentarer:

  1. Jag har också en massa knasiga hobbies som jag knappt våger nämna, haha.

    SvaraRadera
  2. klipper också ut en massa recept, tror du jag använde dom sedan :-), inte speciellt ofta :-D , blir ju några få man testar eftersom de blir så mycket recept tillslut

    SvaraRadera
  3. Matpolisen: Ha Ha, ja nog finns det mycket som man gör bäst i att hålla för sig själv, men ibland får man bjuda på sig själv lite :)

    Cupcakesfluffan: Nä inte är det många man använder, men man klipper, river, klistrar, hamstrar och sparar ändå...

    SvaraRadera