måndag 12 juli 2010

Värmebölja = Bloggtorka!

Vilken tryckande värme vi har!
Jag gillar sol och värme.
Men när luften inte innehåller någon syre, då är det mindre kul.
Trots lite regn vissa kvällar är det lika tryckande på morgonen.

Trots att det börjar sina i frysen och det skulle verkligen behöva bakas, går inte det i denna värme.

Igår var vi och matade fåglarna med lite torr limpa, uppskattat av både de med och utan vingar tror jag bestämt.


Blommorna blommar, både vilda och tama sorter.


Vad jag däremot inte kan förstå är hur jag förra året lunde ha en vit och en rosa Mårbacka pelargon, men i år är båda rosa!
Hur går det till, nån som vet?

För övrigt har vi semester och njuter.
Vi solar, slappar och badar hela dagarna!
Men snart stundar lite födelsedagar, så jag måste ta mig i kragen och baka tårta och lite annat fika.

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar