torsdag 30 december 2010

Födelsedagstårta i svart och vitt

Såhär mellan jul och nyår är det dags för mig att fylla år.
I år dessutom 30, eller som min kära syster och kusin väljer att kalla det för "fylla rynka"
Så man får väl ställa in sig i ledet och smörja sig med 
"antirynk-kräm".
Ett annat alternativ kanske kan vara att äta mycket tårta så man på så vis sträcker och slätar ut rynkorna...
Fast i längden tror jag krämen är mer hälsosam.

Jag hade en vision, som jag för det mesta alltid har.
Min bjudning skulle gå i vitt, svart, silver och turkos.
Men som vanligt så misslyckas något, mer om den hemska tårtan en annan dag.

Idag lägger vi fokus på den svarta tårtan, som blev helt ok.



Chokladbottnar
Chokladmousse med crisp + mosade hallon
Spacklad med marängsmörkräm
Täckt med svart marsipan
Blomman är gjord i modelleringsfondant



Jag hade även turen att få fina presenter, lite bakgrejor, en bok med massa härliga chokladrecept, en Margaretheskål, en zinklåda för tepåsar från Miljögården, middag, biocheck och annat smått och gott.

Jag fick även bidrag till den kommande assistenten jag tänkte köpa.
Men först måste jag bestämma mig för vilken.
En Kitchen Aid eller en Ankarsrum.
Just nu väger det över på en ankarsrum.
Vad tycker du?

5 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott, vilken fin tårta och Gott Nytt År

    SvaraRadera
  2. Älskar såna blommor! :)
    Och angående assistenten hade jag definitivt satsat på en ankarsrum! Kitchen aid i all sin glans, men de är ändå inte så himlans bra. Räcker bra till sockerkakssmet och muffins, men när man ska gå på lite kraftigare degar och så tycker jag de inte hänger med lika bra.
    Så, min röst går till ankarsrum! :)

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! Tårtan är verkligen supersnygg!!!
    Jag vill också ha en assistent och skulle inte tacka nej till varken kitchen aid eller ankarsrum. Dock skulle jag nog välja ankarsrum om jag fick välja, många verkar tycka de är bättre och den är ju superfin!!

    SvaraRadera