söndag 19 december 2010

Julkalender Lucka 19 - Prinsesstårta, dammsugare och annat gott i plysch!

Här hemma leks det periodvis flitigt med små serviser och plastmat.
Tyckte det var lite trist, så jag googlade runt lite på nätet för inspiration och vägledningar.
Sen sydde jag ett litet konditori till dottern.

Ett litet julklappstips för den som vill pyssla ihop lite egna julklappar till barn, syskonbarn, vänner eller andra små i närheten. Och som inte har så mycket annat för sig såhär en vecka innan jul.

Jag beställer mitt tyg från Stoff och Stil, bra priser och så finns allt jag behöver till just detta.

En jättebra besrivning på prinsesstårtorna hittar du HÄR på bloggen Lillofant.





Sen de övriga kakorna och bullarna har jag "hittat" på tillvägagångssättet.
Testade mig fram lite när det kommer till storlekarna, kanske inte som köpes, men de är gjorda med glädje och fungerar utmärkt att leka med.
Här hittar du lite beskrivningar och inspiration.

Bombadill - originalet och så fina saker!
Ladylox - Har en massa fina bakverk och lite korta beskrivningar, som du hittar HÄR

5 kommentarer: