söndag 12 december 2010

Julkalender Lucka 12 - Ernst kanelhjärtan

Jag gillar Ernst, med eller utan sockor.
Han är full av idéer även om jag inte tycker att allt är fint, så ser jag ändå gärna på hans program.
Sen lagar han ju mat och bakar lite och det jag hittills har testat har bara varit gott!

Nu har jag provat hans kanelhjärtan, som även blev några stjärnor.
Receptet hittade jag bland alla mina urklipp.
Goda men fula blev de.
Flöt ut och sprack, kanske för lite mjöl i degen.

Receptet hittar du HÄR.




Även denna jul kommer det sändas två program med Jul med Ernst på Tv 4.
20 och 21 december kl 20.00.
Det ser jag fram emot.
HÄR kan du läsa mer om det och om alla andra program som TV 4 kommer sända kring jul.

Idag har jag gjort en dagsutflykt till IKEA i Haparanda, en tripp på ca 50 mil totalt.
Rolig dag, med en shoppingsugen vän, inga gråtande, tjatande bar eller karlar som står i kassan och stampar innan vi andra ens kommit fram till porslinet.
En bra dag med andra ord.


3 kommentarer:

  1. Oj vad olika det kan vara, jag har väldigt svårt för just Ernst. Men kakorna såg väldigt goda ut :-)

    Jag tycker inte att det gör något att de spricker lite, då ser de sådär charmigt hemmagjorda ut.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar kanel, de kakorna är nog något för mig. :-)

    SvaraRadera
  3. Maria: det är väl ganska tur att vi tycker olika, tänk vad trist annars :)
    Erika: Du får testa, hoppas du lyckas bättre med dina utseendemässigt.

    SvaraRadera