tisdag 21 december 2010

Julkalender Lucka 20 - Pepparkakshus

Ja men nu så kommer då äntligen gårdagens lucka.
Den innehåller årets pepparkakshus.

Tilläggas bör väl att jag aldrig lyckas med mina hus.
Bränner mig alltid på sockret, så de två senaste åren har jag limmat ihop allt med kristyr.
Tappar gärna en hel eller del av husdel i sockret eller någon annanstans så att det smälter eller krossas.
Ja så håller det på, ändå envisas jag med att göra ett hus varje år och dessutom att skära ut delarna själv från färdiga mallar.
Jag fascineras av de som kan "ta ut" delarna från en egen ritad modell. Duktiga ni!

Det kan inte jag, men jag vill ändå inte köpa ett färdigt hus utan jag kämpar på men mina alster.

Inte alltid så vackra men ordinära!







I år har jag gjort en kyrka och min 4 åring har gjort ett litet hus.
Tänkte dela med mig av en godissugen fyraårings husbak.

Jag: Men du har ju missat sätta godis på några kistyrpluppar
Dottern: Men mamma, det kan vara så   (med skålen i handen och några godisar kvar..)

(på väg att försöka förse sig med några nonstop till)
Jag: Nu får du inte äta mer godis, då får du inget på julafton (ja jag vet man ska inte hota....)
Dottern: Men mamma, jag behöver inget godis då, bara några till nu

Ja vad ska man säga....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar