söndag 14 november 2010

Fars dag med kladdkaksmuffins

Här hemma tycker inte pappan om tårta speciellt mycket.
Däremot älskar han kladdkaka och kladdkaksmuffins.
Jag tycker kladdkaksmuffins är godare, så det fick det bli.




Jag spritsade på lite av den nya grädden med jordgubbssmak från Arla.
Den smakade som grädde och jordgubbssylt, som man har till plättar och pannkaka.
Helt ok, men jag hade nog gärna haft den lite mindre söt i smaken och mer smak av friska jordgubar, men absolut användbar.

Sedan toppades det hela med hallon och björnbär.

Receptet på Leilas kladdkaksmuffins hittar du här.










Ni missar väl inte min pågående tävling, klicka på bilden i listen till höger och var med, den avslutas 20 nov.

8 kommentarer:

  1. Kladdmuffins är så gott med vispgrädde på :-), har också köpt den nya smaksatta grädden, både jordgubb och choklad skall bli kul att testa dom

    SvaraRadera
  2. Också en pappafavorit och hela restens av familjens också ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis förresten, jag är inte förvånad att det fick så bra för dig =)

    Åhh, min drömtårta vågar lova att jag skulle älska den =D

    Jag kommer hem 22 dec till 8 jan, så vi måste se till att träffas! =)

    SvaraRadera
  4. Malin: Ja vi får lov att ses om inta annat så fyller jag ju år och då vankas det lite fika ;)

    SvaraRadera
  5. just det Malin Sarah blir ju gammal nu!!

    SvaraRadera
  6. Just det ja, någon fyller ju jämnt =)
    Jag är väl inte den som är den när det kommer till födelsedagsfika ;)

    Då kanske jag får träffa dig också Emma, om jag har tur!? =)

    SvaraRadera
  7. Hej,
    Hittade in hit av en slump. Jag bor också i Skellefteå och har en liten matblogg. Nu ska jag in och kika vad du bjuder på för något gott.

    Mvh
    Erika Skogly
    http://smaskelismaskens.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. Emma och Malin, jag fyller 20, no big deal ;) Fika blir det, troligen den 29:e.

    Erika: Vad kul, välkommen, hoppas du hittar något du gillar. Ska surfa in till dig med :)

    SvaraRadera