lördag 27 november 2010

Veckans femte kaka - Havrekakor med russin

Jag har ju sagt tidigare att jag ogillar russin i alla dess former och då framförallt i bröd och bullar.
Men ingen regel utan undantag.

Jag kan tänka mig äta något enstaka russin i en hård kaka.
Därför tänkte jag baka havrekakor med russin eller Kruska som de heter i Riddarbageriets söta.

Bestämde mig för att göra en halv sats, ca 35 kakor.
Men i förvirringarnas morgontimma så hällde jag i fullt mått bikarbonat i min halva sats.
Så det var bara att dubbla på och röra i mer av allt annat och göra en hel sats.

Tycker det känns lite väl mycket med ca 70 russinfyllda kakor, så jag gjorde halva degen med hackad vit och mörk choklad och andra halvan med russin.

Kruska med russin










2 kommentarer:

  1. SMåkakor! SÅ enkelt och så gott!

    SvaraRadera
  2. Så gott, fast de med choklad är mer min grej då jag inte gillar russin :-), Riddarbageriets söta har jag med, en bra bok det

    SvaraRadera