lördag 27 november 2010

Veckans sjätte kaka - Havrekakor med choklad

Som jag tidigare skrev så bakade jag havrekakor med russin häromdagen och att halva satsen fick en annan smaktillsats. 

Tänk att samma grunddeg kan smaka så olika.
Här tar chokladen över och havresmaken blir inte lika tydlig.
Jag tillsatte hackad vit och mörk choklad.

Kruska med choklad från Riddarbageriets söta.



Adventsstaken är redo för att tända första ljuset imorgon.
I år har jag fyllt den med kaffebönor, kanelstänger, hela nejlikor, lite torkade apelsin och äppelskivor.



Tidigare i veckan bakade jag två satser Hallongrottor, även dessa ska min kollega ha, så jag hoppas hon gillar dem, det blev ett helt berg!
Mitt recept på Hallongrottor hittar du HÄR.




Idag har vi plockat fram lite stjärnor och ljusstakar, bytt gardiner men resten av julpyntet får vänta.
Annars har vi spenderat de senaste dagarna med att skotta, skotta och återigen skotta. 
Det tar aldrig slut!


En vän till mig på Facebook la upp en länk till Euskefeurats låt Mer och Mer och Mer.
Väldigt passande!

2 kommentarer:

  1. Hallongrottor som är så gott, här har vi också julstökat lite och bakat saffransbiscotti och pepparkaksglass och idag blir det lussekatter

    SvaraRadera
  2. Mums... det är härligt med julbak. Jag önskade att december vore längre så att man kunde njuta av julbak, julpysseljulmusik m.m. längre. :-)

    SvaraRadera