tisdag 2 november 2010

Mitt första bidrag!

Jag tillsammans med några fler mat och bakbloggare har haft förmånen att bli utvalda till Göteborgskex Utvalda Blog Challenge.
Utmaningen är att skapa nya smaksensationer.
Det enda krav som finns är att små digestive och någon form av ost ska ingå.

Här kan ni läsa mer om ost och kex, samt se alla tävlingsbidrag.

Jag har nu knåpat ihop några bidrag, här kommer mitt första.


Här samsas kardemumma med det lite söta kexet, det hela bryts av med syrliga röda vinbär som sötas med lite choklad.


Små digestive med kardemummaost och röda vinbär, toppad med vit choklad

Små digestive
Philadelfiaos
Hel kardemumma
Röda vinbär
Vit choklad

Mortla kardemummakärnorna och blanda med philadelfiaosten, smaka dig fram till en lagom smakrik blandning.
Jag hade ca 3 msk ost och 1/2 -1 krm kardemumma.
Klicka, bred eller spritsa ut en lagom stor klick på kexen.
Dekorera med röda vinbär, färska eller frusna som fått tina.
Strö över lite vit choklad på toppen.

Servera och njut!



3 kommentarer:

  1. blev jättesyggt... och låter supergott!!! hoppas du vinner... //Catrine

    SvaraRadera
  2. Catrine: Tack, det hoppas jag med ;)
    MM Cake Design: Jag hoppas det är en vinnande idé :)

    SvaraRadera