torsdag 9 juni 2011

Hålla kurs eller ej??

Idag ringde det en kvinna från ett studieförbund här i stan. 
En av tjejerna i juntan brukar hålla kurser i tårtdekorering där, men nu har hon inte tid med det och hade tipsat om mig istället.
Det var ju jättegulligt att hon tror så högt om mig, så tack Karolina för det!

Men jag får lite lätt magont och börjar tvivla på mig själv.
Jag vet inte om jag har så mkt att lära ut och någon pedagog är jag inte.
Nåja jag ska fundera på saken, men jag torde säkert ställa upp, de hade ju redan en full grupp pysselsugna deltagare och ingen ledare.

Den här tårtan gjorde jag när jag själv gick den kursen för drygt ett år sedan.



Vad skulle ni vilja lära er/göra på en tårtdekoreringskurs?

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att bli tillfrågad.

    Förslag på saker att lära ut är att modellera en ros (behövs inga verktyg, vilket är perfekt för nybörjaren). Sen är ju tips på hur man täcker en tårta snyggt alltid bra.

    SvaraRadera
  2. Klart att du ska kolla i kursen! :)

    SvaraRadera
  3. Självklart ska du nappa på detta!! Du kommer att klara det fin-fint. För att bli en bra pedagog så måste man träna på att lära ut saker, det är ingen medfödd förmåga. Det viktigaste är att man tycker att det man lär ut är roligt!! Kram/Ulla

    SvaraRadera