lördag 4 juni 2011

Provsmaktårtor

Tidigare i veckan kom en gammal sportfåne till vän och hennes blivande make på besök. Det var kul att ses igen, det var trots allt några år sedan vi svettades ihop på volleybollplanen.

Jag hade satt ihop tre små tårtor för provsmakning.
Hon gillade jordgubbar, han hallon och så fanns en önskan om passionsfrukt.
Jag googlade runt lite i jakten på lite recept och inspiration.




Det slutade med dessa fyllningar:
Vit chokladfluff + limemousse + mosade jordgubar
Vit chokladfluff + mosade hallon + Lemoncurd
Glasskräm + passionsmousse

Pesonligen så tyckte jag nog att limemoussen var en smaskig nyhet för mig.
Dock gillade brudparet lemoncurd bättre.
De beslutade sig efter lite betänketid för jordgubar, lemoncurd och vit chokladfluff
Det kommer bli toppen!

Samma dag kom en av mina fina grannar förbi, där det också vankas bröllop, då jag redan hade fyllningar klara slängde jag ihop en liten tårta som de fick provsmaka, men den glömde jag ju såklart att fota, men jag kan säga som så, att jag älskar deras färgval!

2 kommentarer:

  1. Vilka söta små tårtor och limemoussen måste jag allt ta och testa

    SvaraRadera
  2. Jättesöta tårtor! Kul med provsmakning. :-)

    SvaraRadera