torsdag 26 augusti 2010

Tacogratäng

Tacos i all ära.
Rätt gott, mycket färger och alla kan ta det dom gillar.
Näringsriktigt? - Knappast.
Hur som så äter vi det ibland.
En variant är att göra en tacogratäng istället, vilket vi gjorde för ett tag sedan.
Grönsaker och naco chips till.
En anna sak som är riktigt gott är Boviksdip, det blev jag riktigt sugen på när jag köpte hem chipsen.
Den innehåller bla avokado, röd lök och lite gegga, naco chips till.
Kanske kommer receptet en dag om jag kommer mig för att göra den.
Tacogratäng
2 dl creme fraiche
200 g philadelfiaost
1 paprika
1 gul lök
1 påse tacokryddor
500 g köttfärs
Riven ost
Hacka lök och paprika i små bitar.
Stek färs, lök och paprika.
Tillsätt kryddor och 1 dl vatten - låt puttra ca 10 minuter.
Lägg i form.
Rör ihop creme fraiche och philadelfiaost och bred ut på köttfärsen.
Strö riven ost ovanpå.
I originalreceptet ska man även ha i purjolök.
Sen ska man först hälls färskoströran i formen och sedan köttfärsröran ovanpå.
Man gör nog lite som man vill tror jag.


Vi hade lite olika grönsaker, banan, tacodip, nacochips till.
Ta helt enkelt det du gillar.

2 kommentarer:

  1. Tacogratäng är gott, brukar göra det med, fast med ris i botten och sedan allt det andra över

    SvaraRadera
  2. Har aldrig gjort tacogratäng (tacopaj har jag gjort), men det låter jättegott. Det måste jag prova. Passar bra till fredagskvällen.

    SvaraRadera