fredag 20 augusti 2010

Ny kusin firas med fika!

För en dryg vecka sedan förärades barnen med en ny liten kusin och jag blev moster för andra gången.
En söt liten tös fick se dagens ljus.
Då BB ligger 10 minuters bilväg från vårt hus så åkte vi självklart dit för att se underverket.

Fika är alltid gott och kaffe är mer viktigt för vissa, så detta var två måsten inför besöket.
Hade kvar chokladmuffins i frysen, som jag råkat grädda lite väl länge så de blev lite för torra.

Gjorde ett tappert försök att rädda dessa med en fyllning bestående av lite vispad grädde och grovt mosade färska hallon.
Spritsade på en färskost frosting, toppade det hela med lite hjärt strössel.


Igår åkte vi en sväng till mina hemtrakter för att hälsa på mormor och morfar och givetvis de båda kusinerna för lek, presenter och bebismys. Bakade lite muffins som min syster skullle ha med sig på en kräfskiva i helgen. Lämnade även lite blommor i sockerpasta som hon kan använda som dekoration om hon vill. Blir spännande att höra vad de fyllde och toppade dem med, hoppas även på en bild!

Tog även med mig lite kakor som jag bakat. Med en treåring och en ny lite bebis hemma kanske inte riktigt tid och ork finns till att ställa sig och baka. Men fikagäster kommer ändå oavsett om frysen är full eller tom.


Hallongrottor

Chokladsnitt

Farmors kakor


Minibiskvier med lemon curd och hallon fyllning

Hoppas det smakade!
Recept på biskvier och chokladsnitt kommer en annan dag.

1 kommentar:

  1. Grattis för att du blivit moster!
    När jag fick barn hade jag gärna tagit emot ett lass kakor och fina cupcakes. Det blev ju en hel del besök i början och man har fullt upp med att bara beundra sin nyfödda lilla bebis, inte hade jag tid att baka då. :-)

    SvaraRadera