tisdag 26 oktober 2010

Kanelbullar med plusmeny

Bakade bullar igen häromdagen.
Känns som att jag gör det för jämnan, kanske skulle jag slå på och baka av mer än 1/2 liter nästa gång.

Jag brukar ju alltid baka av receptet på mjölpaketet, men denna gång blev det en halvliters deg med plusmeny.
Lite mer av det mesta och så ägg.
Receptet kommer från min nyaste bok från IKEA Hembakat är bäst


Resultatet blev en härlig deg, lagom lös och god smak. (kan även bero på att jag fick baka utan att springa mellan barnen och en massa annat så att degen hinner bli överjäst osv..)


Man trots denna lite större deg fick jag endast ut 32 bullar.
Så modellen var storleken större.
Jag la dem i formar med förhoppningen att de inte skulle rinna ut över hela plåten.
Fungerade sådär!

Min sambo passerade och tittade in i ugnen med en enda kommentar; "jag gillar storleken på dina bullar idag"

Ja det kan jag tänka mig, men inte så kul då de kommer vara slut snart igen.

5 kommentarer:

  1. Vad fina de blev! Jag gillar bullar, de får man aldrig nog av. :-)

    SvaraRadera
  2. Vad goda bullarna ser ut!

    Jag tyckte också att det var trixigt att få ut bokstäverna ur utstickaren, men jag använde en liten mjuk pensel och tryckte försiktigt ut bokstaven från ovansidan och det fungerade ganska bra! Nu gjorde jag bokstäverna i marsipan, kan tänka mig att det är lättare om man använder t ex. flowerpaste. Ha en skön kväll! /Ida

    SvaraRadera
  3. Kanelbullar är alltid mumsigt :-)

    SvaraRadera
  4. Så härligt fint bild!
    älskar kanelbullar ;d

    SvaraRadera
  5. Erika: Sant, det får man aldrig nog av :)

    Ida: De blev goda. Tack för tipset, petade med ett litet verktyg, men då blev det ju märken, ska testa med penseln imorgon då det gäller :)

    Cupcakesfluffan: Håller med, fast jag gillar ju hårda kakor bäst!

    Sana: Tack!

    SvaraRadera