torsdag 7 oktober 2010

Tårtjunta

För några dagar sen var jag på "tårtjunta".
Det åts ingen tårta utan vi höll oss till lite nyttigare fika och en tekopp - gott var det.

Kvällen gick ut på att vi fick en ursäkt att sitta och pyssla en hel kväll, utbyta erfarenheter, låna saker av varandra och ha allmänt trevligt.

Jag passade på att inleda en liten massproduktion av små blommor som ska användas här framöver.

Vi beslutade oss för att fortsätta och träffas en gång i månaden, så nästa gång är det hemma hos mig.
Då är även tanken att man som "värdinna" ska tänka ut någon kul sak/hittat någon bild/beskrivning som vi alla kan testa oss på att göra.

Förslag??

Har även skickat i en beställning till Strössel och annat - längtar!

Vi har haft riktigt blåsigt och allmänt trist väder, synd att man blir så "lat" av det.
Jag borde ju börja baka lite tårtbottnar som kan vila till sig i frysen.




De här bilderna är tagna för några veckor sedan, tänk om det vore så fint väder idag med....

3 kommentarer:

  1. Vilken kul idé att räffas och pyssla ihop. Jag har träffat två tårttjejer en gång tidigare, men det blev bara en gång... hoppas på fler gånger.

    SvaraRadera
  2. Vilken kul grej, synd jag inte har några i in närhet som tycker det är kul att hålla på med bakning och tårtor hade varit kul att ha sådana träffar

    SvaraRadera
  3. Ja det var riktigt kul.
    Erika, du får väl styra upp en träff :)
    Cupcakesfluffan: Synd du inte bor närmare, då hade du vart välkommen med oss :)

    SvaraRadera