fredag 8 oktober 2010

Fredag och dopbakning

Fredag, solen skiner och det är +2 grader ute.
Vad mer kan man begära? Lite värme kanske?

Men är det kallt ute så får man värma sig inne med lite bakning kanske.
Jag håller för fullt på att baka inför ett dop, idag står en tårtbotten på agendan.

För några dagar sen bakade jag ett berg minimuffins.
Som vanligt anväder jag mig av mitt favoritrecept på ljusa muffins, som man kan välja att smaksätta som man vill, vanilj, citron, bär/fruk, choklad ja som man vill.

Receptet och flera av ingredienserna kommer från Dr.Oetker, jag fick det i en godiebag, som tack för lite receptinlägg på den superfina baksajten Baka.se
Har du inte kikat in där tycker jag du ska göra det, finns mycket gott!



Receptet hittar du här
Jag använde småbrödsformar, ICA´s egna märke, höll både form och färg riktigt bra, sålänge man inte fyllde för mycket smet såklart.

Dessa ska sedan spritsas med någon god frosting och garneras med hemliga "saker" som beställaren inte vet något om.

Har ni någon god frostin värd att testa?

3 kommentarer:

  1. Den här tycker jag är god:
    http://bakgladje.blogspot.com/2010/07/vitchokladfrosting.html
    Kan varieras med olika typer av choklad (ljus, mörk, vit)

    SvaraRadera
  2. Erika: Ja den har jag testat och den är jättegod med vit choklad, men dom som ska ha dopet gillar inte vit choklad, tyvärr..

    SvaraRadera
  3. jag har en tävling på min blogg som kanske intresserar dig. man kan vinna en kant linjal till tex tårtbakande...http://frokenkok.blogg.se/2010/october/vinn-decorations-linjal-har.html

    SvaraRadera